3. april 2013

Sitteunderlag til guttene

Da svigermor fikk sitteunderlag, ba eldstemann om ett til han også. Han valgte et multifarget garn, Rosendahl, fra Nille. Da jeg hadde strikket og tovet et til han, kunne jeg ikke annet enn å lage et til han i midten også. Han er veldig glad i blått, så da falt valget på samme type garn i ulike blånyanser.
Jeg la opp 50 masker på pinnestørrelse 6 og brukte 3 nøster. Etter toving, 40 grader og Milo, måler sitteunderlagene 43 x 32 cm. Til en voksen ville jeg nok lagt opp 70 masker og brukt 4 nøster. Begge underlagene har et lite hull i det ene hjørnet slik at de kan henges opp ved behov; for eksempel på sekken når de skal ut på tur :)
Vi fikk testet ut begge to i påsken og de bestod med glans! Jeg har aldri vært så varm bak på så kaldt underlag før :)
 
When I knitted "something warm" for my mother in law to sit on (what is the English word for sitteunderlag???), my eldest son wanted one as well. He chose a multi-coloured yarn called Rosendahl. When I had made one for him, I made one for my youngest son as well. His favourite colour is blue, so I chose the same yarn in different blue tones.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...