17. april 2013

Selvgjort er velgjort

Jeg begynner å få babyklær i retur etter utlån og da dukker det opp et og annet plagg jeg laget til de to første. Den blå jakken har jeg gledet meg lenge til å få tilbake. Den er utrolig myk, varm og god. Teknikken er en kombinasjon av hakking og strikking; selve jakken er i førstnevnte og kantene er i sistnevnte. Garnet er et blåmelert kombinasjonsgarn av alpakka og silke. Jeg husker dessverre ikke garntypen da det begynner å bli noen år siden...
En annen jakke som dukket opp, samt skjerf og sokker, var denne grønne i babyull fra SparKjøp. Jeg synes å huske at den var utrolig enkel; begynner nede bak og strikker opp og frem - legger opp og feller av til ermer og halsåpning. Til slutt hekles en enkel kant av fastmasker rundt alle åpninger. Knappene burde kanskje vært byttet nå som tulla vår bruker den... Detaljer! 

My sister borrowed some of my baby clothes for her baby boy, but now that he has grown out of them, I am getting them in return for our baby girl. I have looked forward to getting the blue jacket back. It is made of alpaca/silk yarn in Afghan crocheting and knitting. It is unbelievably soft and warm. The green one was very easy to make; you start at the back at the bottom and knit your way to the front :) Maybe I should have changed the buttons...

4 kommentarer:

  1. Så fine. Kjempegøy når det kan gå i arv.
    Det min bestemor strikket til de eldste barnebarna, har blitt brukt av alle de små i familien vår :)

    SvarSlett
  2. Så fint når flere kan bruke dem. De var jo enda flotte. Synes ikke det gjør noe med knappene, men det kan jo være litt gøy med forandring også :)

    SvarSlett
  3. Slike fine, små plagg vert jo ikkje utslitt, så det er kjekt at fleire får brukt dei:)

    SvarSlett
  4. Så fine ting du har laget! Jeg strikket også masse til mine da de var små! Har spart på det meste og lånt bort noe! Strikket samme skjerf som du viser i perlestrikk, det var en del av et "bunadsett"!
    Ha en kjempefin dag!
    Siri

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...