27. august 2012

Utfordring - Hverdag og/eller Fest?


I en Sving kom med den perfekte utfordring som jeg bare måtte hive meg på - med fare for å ødelegge mitt gode navn og rykte som pedimeter blant familie, venner og kjente... Utfordringen går ut på å vise hverdagen som den er i form av bilder og tekst, ikke som den gjerne skulle vært gjennom oppstilte bilder av interiør og pynt. Jeg tok meg en runde i huset, og under ser du resultatet...


 
Etter flere år med planer og snakk, har vi endelig fått oss et bibliotek/kontor. Tanken var at da kunne vi samle alle bøkene og få mer oversikt, men kan noen vennligst si meg hvor jeg finner den siste boka i Shardlake-serien???
(Tør jeg nevne at jeg har ei mor og ei søster som begge er bibliotekarer...)
 
Hvem er det forresten som har hatt putekrig i sovesofaen?! Sist jeg sjekket lå putene fint dandert i sofakroken, men det er visst en stund siden...
 
 
Besøk i går - oppvask i dag...
Hybelkaninene turde jeg ikke å ta bilde av, da de oppførte seg særs truende og knurret mot meg der de formerte seg i beste velgående under sofaen... For ikke å snakke om smulehavet under spisbordet...
 
Smykkekaos i skuffen; noen som har gode tips til hvordan man oppbevarer smykker, armbånd og øredobber på en oversiktelig måte - uten at det tar stor plass?
 
Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi,
hvor er munnspillet mitt med fire toner i?
Klesvasken tar aldri slutt - og går dessverre ikke sin vei heller...
 
Trøsten for oss alle får være teksten til siste bildet:
Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står,
med blanke ark og fargestifter tel...
 
Håper dette er med på å gjøre hverdagen litt bedre for deg der ute - alle har ikke alt på stell med brettekanter og skinnende rene gulv til enhver tid! Når det er sagt, tror jeg at jeg får finne frem støvsuger og mopp, samt brette klær til den store gullmedaljen - kanskje jeg kan få rettet litt opp i mitt nå noe frynsete rykte... :)
 
Vil forresten også dele det flotte huset som plutselig en dag dukket opp på veggen ved siden av doen:
 
 

Bare så inderlig synd at vi ikke har bilde av minstemann da storebror hadde dynket han i eplejuice, melk, syltetøy, ketchup og fiskekaker... Kanskje ikke så rart at han har et noe anstrengt forhold til mat...






 



4 kommentarer:

  1. Så flott og morsomt bidrag :) Bare huske å linke til de selv ved å legge inn bilde og link nederst i innlegget hos meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du minnet meg på det. Jeg fant først ikke ut hvordan det skulle gjøres, men det var jo lett jo :)

      Slett
  2. Hehe, herlig. :-D morsom tekst og bilder.

    TENKER din søster og mor er MEKTIG imponert over bokhyllesystemet ditt... :-P

    Ha en flott dag!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Min kjære samboer tok seg tid til å sette bøkene inn i hyller i går, men tror jeg trygt kan si at det fortsatt ikke er noe særlig til system... Mulig jeg må sette de profesjonelle i sving neste gang de er på besøk :)

      En flott dag ønskes deg også!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...