1. september 2012

Københaven, Liebe og Muscari

Da jeg hadde meg en velfortjent(!) husmorferie til København i sommer, måtte jeg en tur innom Kompagnistræde og Læderstræde med alle sine sjarmerende butikker. Strøget er vel og bra med sine store kjeder, for ikke å snakke om uunnværligheter som Illum bolighus og Royal Copenhagen, men de mangler på sett og vis
sjel,
omtanke,
personlighet,
uhøytidelighet,
til tross for alle sine flotte produkter

Da magens omkrets gikk, og fortsatt går, en vei, nemlig utover, var ikke klær det jeg var på utkikk etter. Dansk keramikk/porselen derimot...
 
Anne Black
Ditte Fischer
Anna-Carin Dahl
Thora Finnsdottir
Line Rønnest
for å neven noen...

... og Liebe, en av mine desiderte favoritter med sine sarte farger, morsomme fat, sjarmerende perlekrukker, bokstavkopper, perlelamper, og så mye, mye mer. Noe av det som lå i bagasjen min da jeg dro hjem igjen, var disse flotte håndtakene/knaggene.



De henger nå fint på rekke i gangen vår og passer på at veskene mine alltid har en fast plass - at de ikke blir liggende på gulvet eller slengt inn i et skap mellom hver gang de brukes. Gråfargen passer perfekt til den svakt grå fargen vi har på veggen.


Vespa veske fra Forme,
Poppy Wood fra Gorjuss/Santoro London og
SlingSax fra Envirosax.
Alle fås hos Muscari.


1 kommentar:

  1. Heldig deg som har vært til København - der har jeg så lyst til å dra :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...