24. mai 2013

Barnestrikk a la 1940

eller deromkring... Som nevnt tidligere (her), fikk jeg en eske med gamle oppskrifter etter min farmor i påsken. Der fant jeg blant annet disse oppskriftene på barneklær. Oppskriftene og snittet er kanskje ikke så unike, men illustrasjonene, det gulnede papiret, lukten og forklaringene gjør dem til noe spesielt. Det er ikke mange fargebilder av glade barn på glanset papir. Må innrømme at jeg lar meg sjarmere av tegningene :)
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på 3-åringens høstfrakke, men det blir nok ikke før til høsten (tidligst) og så må jeg finne ut av garntype og pinnestørrelse først.

3 kommentarer:

  1. Så koselig! Sånne skatter er jo gull verdt. Og klart det blir ekstra stas når det er ekte gammelt :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott med slike skatter! Den kjolen så også veldig flott ut.

    God helg!

    SvarSlett
  3. Så morsomt med de gamle oppskriftene!
    Kjempegøy hvis du prøver deg på noen av de. Det gleder jeg meg til å se:-)

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...