8. oktober 2012

Gult er kult!

Jeg er nå den lykkelige innehaver av en knall gul skrivebordslampe fra Kremmerhuset!

Da jeg var innom Kremmerhuset på fredag, fant jeg denne flotte lampen i et hjørne. Den stod der og ropte på meg. Etter litt konferering med mannen i huset, ble lampen med meg hjem lørdag ettermiddag. Den lyser nå opp både strikkehjørnet mitt med den flotte gule fargen sin, og håndarbeidet mitt med lyset sitt. Litt Pixar-aktig i formen, kanskje...?




 Den flotte lampen står på strikkekassen min som jeg fikk laget hos Medby Trevare på Moi, Lund kommune, i 2006 eller 2007. Lokket er todelt, med et stort lokk over et stort rom, der jeg oppbevarer påbegynte prosjekter. Dere kan se alle mine oldemorslapper som snart skal sys sammen til et lappeteppe. Jeg mangler noen fargekombinasjoner enda, men de er rett rundt hjørnet - håper jeg...
 
 Det mindre lokket skjuler to rom som er akkurat store nok til at nøstene kan ligge på tvers. Det ser litt kaotisk ut nedi der nå, men vanligvis ligger de fint stablet oppå hverandre - på tvers... Det er resten av nøstene til oldemorsteppet jeg holder på med. Høyden på kassen var perfekt tilpasset den forrige sofaen vi hadde, men jammen meg passer den akkurat til den nye sofaen også. Jeg er kjempefornøyd!
 
 
 Lampen finnes også i grått, og som gulvlampe. Gulvlampen var skikkelig flott den også, men da tror jeg virkelig at mannen i huset hadde satt seg på bakbeina...

3 kommentarer:

  1. Jeg har også vært inne og sikla på de lampene - tror jeg må ha meg ei jeg også :)

    SvarSlett
  2. Denne lampa var stilig! "Gult er kult" heter det jo....

    SvarSlett
  3. Tøff lampe du!! Skikkelig knall! Et sprekt valg :-) Takk for kommentar. Sant det stoffet passet perfekt?? Ble mange puter, trenger ikke alle. Men javisst er de skapt til sofaen!! Signe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...