3. oktober 2013

Mote a la 1942

I følgetongen Mote på 40-tallet har vi nå kommet til 1942. Jeg må innrømme at jeg tar meg selv i bli overrasket over at de hadde motemagasiner i disse årene - i mitt hode var det krig og elendighet - lite tid og anledning til å tenke på mote... Selvfølgelig var det ikke bare fryd og gammen, men jeg regner med at for de aller fleste gikk livet sin vante gang (i større eller mindre grad) i Norge, og klær måtte alle ha. Kanskje det var enda større behov for inspirasjon på denne tiden? Hvordan sy om arveklær og andre klær til å være In Fashion? Det er godt mulig at jeg tar fullstendig feil her og korreksjon mottas.
 

Plutselig var oktober her, og jeg har nesten ikke hatt noen innlegg ila september... Malerkosten har blitt  og blir brukt flittig på diverse møbler i løpet av siste måned, så mye av den ledige tiden har gått med til det. Spørs om ikke jeg må lage noen innlegg som viser hva jeg har fått til :)
 
Ha en flott høstferie og oktober så lenge!
 
 

2 kommentarer:

  1. Fine klær. Min mor var fem år da krigen brøt ut. Min bestemor måtte være kreativ, for der var jo nesten ikke klær i butikkene. Alt ble sydd om. Jeg har hørt mange historier om hvordan hun skaffet seg sytråd. Det var mangelvare, og når ryktet gikk om at der var kommet sytråd i butikken, så ble det kjempelang kø med en gang :) Fin ukeslutt til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I etterpåklokskapens tegn, skulle jeg ønsket at jeg snakket mer med mine besteforeldre om hvordan det var både under krigen (I og II) og ellers... Små historer fra hverdagen er veldig interessante. Takk for at du deler :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...